Sprężone powietrze – sposób na zadbany i czysty...
Użytkownicy komputerów często zapominają o tym, że warto od czasu do czasu wyczyścić monitor oraz klawiaturę, a także wnętrze...
Żyjemy w czasach, gdzie Internet, TV i radio wyparły papierowe media. Wydawałoby się, że nawet plakaty i billboardy zostają zastąpione elektronicznymi ekranami. Jednak tradycyjne plakaty nie tracą na popularności, ponieważ ich produkcja nie wymaga dużego wkładu pieniędzy i są łatwe do rozwieszenia. Dzięki temu zyskamy rozgłos i nowych klientów w szybkim czasie.
Plakaty są świetną reklamą outdoorową. Niestety ich projektowanie to o wiele trudniejsze zadanie, niż moglibyśmy się spodziewać. Plakat przyciąga uwagę odbiorców na niecałe 10 sekund, dlatego warto umieścić logo i nazwę firmy tam gdzie będą one najlepiej widoczne. Jakie błędy najczęściej możemy zauważyć na plakatach?
Sprawdź: Druk plakatów tanio! Zamów online >>
Jednym z najbardziej uciążliwych problemów jest nieczytelna czcionka. Najlepiej sprawdzają się proste i wyraźne fonty, bez zbędnych ozdób, które tylko przeszkadzają w odczytaniu przekazu. Ważne również, aby nie było zbyt dużych lub za małych odstępów między literami. Rozmiar czcionki powinien pozwolić na swobodne przeczytanie zdania z dużej odległości.
Ważne, aby produkt znajdował się na odpowiednim tle – nie może być przez nie przytłoczony. Dobry grafik będzie wiedział jak wyeksponować produkt, tak aby wyróżniał się na tle całego plakatu. Należy uważać na dobór kolorów, tak aby były one przyjemne dla oka i komponowały się dobrze ze sobą – zarówno tekst, jak tło i produkt. Możemy podkreślić kontrast między tłem, a czcionką, aby tekst był wyraźniejszy.
Nie możemy też umiejscowić na plakacie zbyt wielu elementów, ponieważ mogą one wprowadzić odbiorcę w zamieszanie i nie będzie on wiedział, na czym skupić swoją uwagę. Im mniej słów, tym lepiej komunikat zostanie odebrany. Przesyt informacji nigdy nie wychodzi na dobre – najważniejsze to jasno określony cel reklamy i wyselekcjonowanie najważniejszych treści.
Powinniśmy pamiętać, aby nie powielać znanych już sloganów reklamowych i nie wzorować się na konkurencji. Własny pomysł na siebie jest tym, czym najbardziej przyciągniemy ludzi. Będziemy się wyróżniać i nawet jeśli nie wzbudzimy zainteresowania odbiorców, to na pewno polepszymy ich świadomość i będą oni potrafili rozpoznać nasze logo spośród innych firm.
Użytkownicy komputerów często zapominają o tym, że warto od czasu do czasu wyczyścić monitor oraz klawiaturę, a także wnętrze...
Według najnowszych badań TomTom Telematics, połowa polskich managerów (50%) przyznaje, że implementacja innowacyjnych rozwiązań...
O własnej firmie myśli wiele osób. Coraz więcej podejmuje też odważną decyzję, by spróbować swoich sił w roli przedsiębiorcy...
Fuzje i przejęcia (ang. Mergers & Acquisitions - M&A) to dla przedsiębiorstw jedne z najbardziej ryzykownych operacji. I nie tylko pod...