|   | 

Plakaty reklamowe – jak je projektować?

Żyjemy w czasach, gdzie Internet, TV i radio wyparły papierowe media. Wydawałoby się, że nawet plakaty i billboardy zostają zastąpione elektronicznymi ekranami. Jednak tradycyjne plakaty nie tracą na popularności, ponieważ ich produkcja nie wymaga dużego wkładu pieniędzy i są łatwe do rozwieszenia. Dzięki temu zyskamy rozgłos i nowych klientów w szybkim czasie.

Plakat – skuteczna reklama

Plakaty są świetną reklamą outdoorową. Niestety ich projektowanie to o wiele trudniejsze zadanie, niż moglibyśmy się spodziewać. Plakat przyciąga uwagę odbiorców na niecałe 10 sekund, dlatego warto umieścić logo i nazwę firmy tam gdzie będą one najlepiej widoczne. Jakie błędy najczęściej możemy zauważyć na plakatach?

Sprawdź: Druk plakatów tanio! Zamów online >>

Odpowiednia czcionka

Jednym z najbardziej uciążliwych problemów jest nieczytelna czcionka. Najlepiej sprawdzają się proste i wyraźne fonty, bez zbędnych ozdób, które tylko przeszkadzają w odczytaniu przekazu. Ważne również, aby nie było zbyt dużych lub za małych odstępów między literami. Rozmiar czcionki powinien pozwolić na swobodne przeczytanie zdania z dużej odległości.

plakat reklamowy

Wyraźne kolory i tło

Ważne, aby produkt znajdował się na odpowiednim tle – nie może być przez nie przytłoczony. Dobry grafik będzie wiedział jak wyeksponować produkt, tak aby wyróżniał się na tle całego plakatu. Należy uważać na dobór kolorów, tak aby były one przyjemne dla oka i komponowały się dobrze ze sobą – zarówno tekst, jak tło i produkt. Możemy podkreślić kontrast między tłem, a czcionką, aby tekst był wyraźniejszy.

Minimum słów, maksimum przekazu

Nie możemy też umiejscowić na plakacie zbyt wielu elementów, ponieważ mogą one wprowadzić odbiorcę w zamieszanie i nie będzie on wiedział, na czym skupić swoją uwagę. Im mniej słów, tym lepiej komunikat zostanie odebrany. Przesyt informacji nigdy nie wychodzi na dobre – najważniejsze to jasno określony cel reklamy i wyselekcjonowanie najważniejszych treści.

Oryginalność na pierwszym miejscu

Powinniśmy pamiętać, aby nie powielać znanych już sloganów reklamowych i nie wzorować się na konkurencji. Własny pomysł na siebie jest tym, czym najbardziej przyciągniemy ludzi. Będziemy się wyróżniać i nawet jeśli nie wzbudzimy zainteresowania odbiorców, to na pewno polepszymy ich świadomość i będą oni potrafili rozpoznać nasze logo spośród innych firm.

Redakcja

enterfinance.pl

Zobacz również